Dobře naložený...

...losos...mňam!

Přeji příjemný večer!

Jsem ráda , že máte z výhry radost a doufám , že se podělíte o fotečky :-)

Tak už jsem vyzkoušela svůj narozeninový dar...suším ostošest :-) a zatím je to paráda...ručníky jsou měkoučké a nadýchané a včera jsem tam nechala prádlo přes noc s programem nastaveným na udržování  prádla k nežehlení i v případě , že ho nevyndáte hned...a funguje to!




Ale abych se vrátila k tomu o čem jsem dnes chtěla psát...



...opět zkouším jeden receptík od kolegyně z práce...




...nakládaný losos...

Ingredience:

kus čerstvého lososa s kůží (cca 1polovina lososa)
1/2 kg soli
1/2 kg cukru

pomerančová šťáva asi ze 6ti pomerančů
citrónová šťáva asi ze 4 citrónů

plná hrst čerstvé pažitky
plná hrst čerstvé petržele
plná hrst čerstvého kopru

Ze všech ingrediencí smícháme kaši do které lososa ponoříme kůží nahoru, zatížíme třeba talířkem (má tendenci vyplavat ) a zavřeme pokličkou, dáme na týden odležet do lednice...

...po týdnu by měl být losos ztvrdlý a nasáklý, omyjeme ho z bylinek a krájíme na tenké plátky (jako carpaccio) a podáváme nejlépe s rozpečeným bílým pečivem!


Tak snad se povede!


Update po týdnu:


Lososa jsem vyndala a měl přesně tu správnou konzistenci...tvrdší...má působit jako podrážka :-))). Omyla jsem ho bylinek a dala mému muži nakrájet na tenké plátky... losos nasákl všechny ingredience a chutná opravdu výtečně!


Už se chystám na další várku, ale prozradím, že to byl můj druhý pokus...bohužel ten první jsem dostatečně nezatížila a tak chytil na místech , která nebyla ponořená do směsi trochu plíseň...ale protože kolegyně ho dělá takhle na oslavy roky a neustále o něm básnila, dala jsem tomu druhou šanci...a povedlo se! Všem moc chutnal ... ani jsem si nestihla udělat foto...takže s další várkou dodám :-)


Je to chuťovka.... na jednohubku z bílého pečiva s máslem ideální !




Takže POZOR:  Opravdu dobře ponořit!




 A dejte mi vědět jak se povedl!


Update foto:





Jinak se celý týden těším , že bude teplo, ale Adík měl dnes zvýšenou teplotu a stěžoval si na bolest v krku, tak jdeme zítra zase navštívit doktora...navíc měl před týdnem klíště, tak pro jistotu...ale jestli bude mít angínu, tak k tomu vedra asi moc nepůjdou :-(


No a dnešní večeře...




...chlapci hlavně špagetky...a maminka hlavně salátek :-)




Tak mějte krásný závěr týdne!

Už je skoro víkend:-)



Komentáře

Amelie píše…
Doufám, že Adíkovi nic nebude a že se brzy uzdraví. Losos vypadá úžasně.
QualityDesign píše…
Sušička, to je prima pomocnice, zachrání všechny ty stresové situace, kdy je potřeba mít něco rychle vypraného a ještě rychleji suchého. A s chlapci o takové situace není nouze-i když Adámka se to asi zatím netýká:-) Tvůj recept určitě vyzkouším, protože nakládaný losos je opravdu lahůdka. Krásný večer!
Ilona Ř. píše…
Lucko,
to vypadá zajímavě :-)
Lososa také můžu, škoda, že není nejlevnější ;-)
Krásný víkend bez nemocí !
Unknown píše…
Lucko, lososa miluji a tento recept vypada moc zajimave. Jinak dodatecne gratuluji k narozeninam a i k nove pracce. A Adamkovi preji at se z toho nevyklube zadna nemoc. Mej prima vikend, Katerina
Unknown píše…
No teda, děláš mi laskominy, Luci. Tohle u nás asi neprojde, rybičku bych si mohla zatím papat sama, ale salátek a špagetky by ujít mohly! :) (po příšerně mastném týdnu se smaženým sýrem už je potřeba detox :D )
Ma Paradis Maison píše…
Luci, tak ten losos vypadá úžasně, až ho příště budu kupovat, určitě si na tebe vzpomenu a zkusím! já minule dělala jeden recept s jarní cibulkou, už si ho přesně nepamatuju ale byl vynikající, příště hodím recept k sobě na blog! Mějte krásný víkend - snad bez nemoci!

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...