vepřová panenka...

na bylinkách!



Krásný středeční podvečer blogerky!

Moc děkuji za maily a komentáře k tématu stolování, říkala jsem si , že asi většina blogerek a čtenářů blogů, kde se to různými aranžmá prostřených stolů jen hemží , bude dávat přednost také společnému stolování:-)
A to je dobře!

Dnes to bude hlavně slíbený recept a taky se přiznám, že můj půst se dnes nekonal...
...zato se konal dokonalý den blbec...
...ráno jsem vstala s bolestí hlavy, která během dvou hodin co jsem byla vzhůru nabrala nesnesitelně na intenzitě a tak jsem se raději rychle najedla a napila a vzala růžový všelék...
...jenže ten moc nezabíral...
...bolest přešla asi kolem půl páté odpoledne...
...uf!

Do toho jsem koordinovala náklaďáky, kam mají co složit, jestli dovezli ten správný materiál a taky pracanty, jestli je ta horní část zdi správně , kde jsme vedli celodenní diskusi, že nemají ty správné kameny...
...díky bolesti hlavy mi docházela trpělivost a chvíli jsem myslela, že půjdu a vyhrabu ty "správné" sama !

Pak jsem byla koupit mořidlo na dřevo a v obchodě, když mě paní, u které jsem platila (a taky dvakrát spletla pin), viděla, nabídla mi vodu a nabízela i další prášek na hlavu...
...naštěstí se mi rozsvítilo a pin naskočil :-)

Takže raději přejdu k původnímu tématu, abych Vám nekazila náladu...
...mě už se pomalu zlepšuje :-)...




Ingredience:

maso:
čerstvá vepřová panenka(cca 30 cm)
hrst čerstvých bylinek (petržel, libeček, pažitka,rozmarýn)
olivový olej
hrubozrnná mořská sůl

100g žampionů
2lžíce másla
snítka rozmarýnu

na omáčku:
menší cibule
2 lžíce másla
1lžíce drceného pepře čtyř barev
50 ml silného vývaru
200 ml smetany
sůl

brambory:
6 podobně velkých brambor
kořenící směs na americké brambory (pokud nemáte stačí sůl a pepř)
nakrájený rozmarýn
olivový olej








Postup:
brambory:
předehřejte troubu na 175°C a nakrájejte brambory na čtvrtky. V misce smíchejte olej s kořením a bylinkami a brambory ve směsi pořádně obalte. Na plech položte čtvrtky brambor na pečící papír a zakryjte alobalem. Dejte do rozpálené trouby a pečte do změknutí (cca 20 minut, zkusit vidličkou), pak sundejte alobal a pečte ještě cca 10 min, aby se udělal trochu křupavý povrch

maso:
Sůl smíchejte s nakrájenými bylinkami, panenku nakrájejte na 4cm špalíčky, uprostřed prsty promačkejte a potřete olivovým olejem, po obvodu špalíčky obalte v bylinkách se solí.
Potom opečte na rozpálené pánvi 2minuty z každé strany, pak položte na alobal, napůl zabalte a dejte ještě dodělat do trouby na cca 4 minuty

houby:
houby nakrájejte na plátky a osmažte s natrhaným rozmarýnem,trochu během smažení osolte a opepřete

omáčka:
Nakrájejte si cibulku na drobné kostičky a orestujte spolu s pepřem do sklovata, pak zalijte vývarem a minutku nechte povařit, přidejte smetanu a za stálého míchání nechte přejít varem, sundejte z plotny a podle chuti dosolte.

A můžete servírovat, ideálně panenku posypejte houbami a přelijte omáčkou (kdo má rád jemnou může propasírovat), přidejte pár brambor ...
...a dobrou chuť !











Mějte krásný zbytek dne !





Komentáře

Unknown píše…
Krásný podvečer Lucie, Chápu Vás, ráno jsem měla stejné... bolest hlavy, růžový prášek...bolest hlavy ne a ne ustupovat.
Tady na Moravě hodně fouká ... tak jsem na zahradě sklidila mladá snítka máty, která teď suším... Krásné jarní období bez bolesti hlavy. P.S. recept vypadá suprově. Prima den, Lucie
Janeathome píše…
Tak to bych si dala líbit, Luci! Vypadá to skvěle, takové kombinace miluji ... i s tím bílým vínečkem:) Hezký večer bez bolení hlavy! pa Jana
Anonymní píše…
Dobrý večer Lucie, čtu Váš blog již delší čas jako tichý pravidelný návštěvník, mnohokrát už jsem chtěla něco pochválit, ale vždy mě přemohla má vrozená lenost, vzhledem k tomu, že píši jak dvouprstý samouk, tak se k psaní musím vybičovat. A při prohlížení dnešních fotek jsem věděla, že nastal ten okamžik, skvělý recept a báječné fotky. Úplně jsem cítila tu chuť a je mi jasné, že zítra jdu koupit panenku a žampiony. Díky. Mirka
zcdl píše…
mnaaaam...:) po zjedeni tejto mnamoty podla mna prestane boliet vsetko ..pa, Zuzana
Mery13 píše…
Jeeeminenku, toto je hotová bomba, bašta ako hrom...a fotky super, až sa slinky zbiehajú :-))
Lucie Living píše…
Lucie, tak doufám, že to taky přešlo, u nás fouká až dnes. Přeji krásné dny!
Lucie Living píše…
Jani, je to výborné!Hlava už přešla, díky!
Lucie Living píše…
Mirko, moc děkuji za návštěvy a budu ráda , když mi dáte vědět jestli se povedlo :-) Krásné dny!
Lucie Living píše…
Zuzko, taky mi to asi pomohlo :-))) Krásné dny!
Lucie Living píše…
Mery a jak se mi zbíhají dnes , když došlo na ten půst :-))) krásné dny!

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...