moje "pravá"...

...boloňská omáčka!




Krásné sobotní ráno přeji!

Když jsem hledala recept na tu "pravou " boloňskou omáčku, tak jsem se dopátrala několika článků, kde základní suroviny jsou totožné a rozdíl byl v přidávaném koření, tam jsem automaticky zvolila verzi s přidáním pouze bobkového listu.




Jedinou věc , kterou jsem trochu víc řešila bylo zda na začátku přípravy použít mléko nebo ne. V článcích všemožných šéfkuchařů jsem se dočetla , že mléko po přidání masa by mělo zajistit aby se spojila chuť masa a zeleniny, vše samozřejmě velmi odborně popsáno včetně chemických výrazů, což není nic pro mě, ale podobně mi použití mléka , cizím (rozumějte chemickým) jazykem vysvětlil můj muž , ale našla jsem  článek ze kterého jednak vyplývalo,  že mléko v tom "pravém - původním" receptu nebylo a protože tenhle šéfkuchař po vyzkoušení neshledal žádný chuťový rozdíl, tak ho v receptu nepoužívá.



Já jsem tam to mléko nakonec dala a měla jsem čisté svědomí, že proběhla patřičná chemická reakce a pokud by to náhodou celé nedopadlo, tak jak má, nemuseli bychom spekulovat , jestli to bylo tím ,že jsem tam to mléko nedala :-)))


Takže pokud budete mít někdy čas, hlavně na to  hlídat dlouhé dušení, protože samotná příprava nijak složitá není...


Tady je recept na tu "mojí pravou" :


Ingredience:

2 mrkve
1 stonek (list) celeru
2 bobkové listy
1 cibule
2 stroužky česneku
500g hovězí mleté maso
6 lžic olovového oleje
120g anglická slanina
1 plechovka krájených rajčat (400g)
4dcl červeného vína
2dcl mléka
pepř a sůl

Postup:

Nejprve si všechno co je možné krájet, nakrájíme na jemno. Ve větším hrnci osmahneme na 2 lžících  oleje slaninu, když slanina začne pouštět tuk, přidáme cibuli a česnek a smažíme do sklovata, pak přidáme nakrájenou mrkev, celer a bobkové listy a pokračujeme ve smažení, mezitím si vedle na pánvi na 4 lžících oleje osmahneme hovězí maso, pro tu správnou chuť je důležité ho opravdu osmahnout aby nebylo jen vařené, mezitím se trochu osmahla i přidaná zelenina v hrnci, takže přidáme maso  a zalijeme mlékem, oheň stáhneme na minimum a  chviličku dusíme a hlídáme , protože mléko se hodně rychle vypaří, pak zalijeme vínem  a dusíme dokud není maso správně měkké, kontrolujeme aby se nám směs nepřipálila a pokud je víno vypařené a maso ještě není měkké, můžeme přilít vodu. Když je směs správně měkká a téměř bez vody, zalijeme vše nakrájenými rajčaty, konzerva většinou obsahuje i rajčatovou šťávu, která přispěje ke správné konzistenci, pokud je omáčka málo hustá, dolijeme vodou a ještě min. půl hodiny vaříme. Celková doba vaření zabere až 3 hodiny. Ale stojí to za to, protože na špagetách a posypaná parmazánem je to opravdu pochoutka!

Dobrou chuť!




Omáčka chutnala nejen muži, ale i Adamovi a i mně a moc!
Všichni jsme se přejedli :-)

Mějte krásný den !

Komentáře

Carolina Mia píše…
Ahojky Luci, luxusní a hlavně přínosná reportáž. Děkuji. Já zkoušela lasagne a tam to mléko jsem dala do masové směsi, moc to zjemnilo. Jinak odkaz na ten krťák jsem Ti písla do odpovědi. Jen poznámka, že jsem to nedla na plech, ale do dortové formy. Krásný víkend plný sluníčka a prima nálady. Věrka
Anonymní píše…
Dobrý den,
vy jste velice zdatná kuchařka a velice vás obdivuji,přemýšlím že si také založím blog.Mějte krásný den.Ester J.
Unknown píše…
Luci,to by mohlo klapnout,ale az tak budou dvojcatka a to OBE na vylete beze me,protoze jinak bych urcite v dobe,kdy se vino vypari a ma se dolit voda,byla nekde zabrana s detmi na strasne dulezite zalezitosti,bud,ze se perou,nebo ze si s nimi nutne musim slozit nekonecne puzzle.Proste jako naschval vzdy kdyz varim neco slozitejsiho nebo co vyzaduje cas,musim si k detem odskocit na dyl.
Opet moc chvalim spolecne stolovani a krasne prostreno a elegantne nazdobeno,jednoduche a krasne.
O Orinočce píše…
Dobré ráno, Lucie, ta vaše "pravá" vypadá moc fajn :) a máte to zase moc krásně nafocené, počtení u vás je vážně vždycky pohlazení pro duši, chodím k vám čerpat energii. Já vařím "pravou" podobně, jenom všechny suroviny strouhám nahrubo, nedávám slaninu,ani bobkový a místo rajčat tam šoupnu protlak. Ovšem taky mi vždycky vyjde pokrm, po jehož konzumaci nemůže u nás doma nikdo ani pořádně dýchat, jak se napucneme :))Tak hezký den a děkuji, že píšete.:)Radka
Lezarts píše…
Jídlo, které nikdy nezklame:-) Ovšem, teď jsem moudřejší o mléko:-)))
Lucie Living píše…
Věrko, díky. Víkend byl super...jen dnes večer malá kolize ale snad bude čas a zítra to popíšu :-)), krásné dny!
Lucie Living píše…
Ester, já moc děkuji , za návštěvy a za pochvalu! Až blog založíte , dejte vědět!, je to zábava Krásné dny!
Lucie Living píše…
Katko, ano tomu rozumím, dodnes mám v paměti Adámkovi akce, zrovna když jsem smažila cibulku a tak podobně:-) Moc díky!
Lucie Living píše…
Radko , moc díky! Jsem ráda že mohu nějakou energii virtuálně poslat :-) No je pravda, že pokud bych bych té omáčky udělala dvakrát tolik, muž by asi ani nešel spát dokud by ji nesnědl:-))) Krásné dny!
Lucie Living píše…
Lezarts, přesně! No s tím mlékem..sama nevím, možná to příště zkusím bez něj:-)
Cettia píše…
Lucie, mockrát děkuji za výborný recept, dnes jsem vyzkoušela a sklidila jsem velkou pochvalu. Šárka
http://cetiia.blogspot.cz/2014/01/bolonske-spagety.html

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...