Medvěd na svém...

...česneku :-)




Přeji pohodový nedělní večer!


Máme za sebou zase nádherný víkend.
Moc se nám to hodilo,protože jsme se se sestrou vypravily na sběr medvědího česneku.
Plánujeme to už roky, ale protože jsme nevěděly kam na něj, tak jsme to odkládaly.
Tentokrát byla navigace jasná,  v borkách toho roste mraky.

Tak nejprve jsme našly nějaké malé listí, takový malý plácek.
Nijak nevonělo a sice to chutnalo trochu štiplavě, ale protože jsme neměly žádnou zkušenost, tak jsme plácek opustily a doufaly, že jsme právě neochutnaly konvalinky.

Mimochodem později jsem se někde dočetla, že konvalinka chutná hořce.

Na tom dalším plácku, bylo hned jasný, že jsme správně, česnekem to tam přímo vonělo a listí česnekově i chutnalo.
Měly jsme radost jak malý holky :-).


Pravda děti jsem musela trochu nutit do trhání, celkem bez úspěchu, kluci si našli hromadu křoví, kde si udělali domek Max tam rozlil všechnu naši pitnou vodu, snědli všechnu svačinu a já se sestrou a s medvědem na zádech trhala a trhala.

Protože jsme neměly tušení, kolik toho vlastně potřebujeme, tak jsme si toho donesly plný koš a kdyby (naštěstí ) kluci neprudili, tak bychom si natrhaly ještě další dvě tašky :-).



Nakonec nám kluci natrhali kytice aby jsme toho už nechaly a šly domů :-).





Zásobu máme každopádně slušnou.


Po návratu domů jsme měli všichni hlad a pesto zatím nehotové.
Tak jsme si dali špagety s lehce osmahnutým nakrájeným česnekem na olivovém oleji a parmasanem.
Příště bych do téhle rychlovky dala klidně ještě trochu čerstvého česneku nakrájeného na jemno.


A i po tom co jsme udělaly tři druhy pesta (nejen pro nás, ale došlo víceméně i na širší rodinu :-) , nám z košíku moc neubylo :-)

Pesto máme...
... s kešu oříšky:
cca 200g nakrájených listů
cca 150 g nastrouhaných kešu ořechů 
cca 150 g nastrouhaného parmasanu
cca 200ml olivového oleje

Vše jsme rozmixovaly ručním mixerem.


...s mandlemi:
cca 200g nakrájených listů
cca 150 g nastrouhaných mandlí
cca 150 g nastrouhaného parmasanu
cca 200ml olivového oleje

...jen tak:
cca 200g nakrájených listů
cca 150 g nastrouhaného parmasanu
cca 200ml olivového oleje



Pustily jsme se tedy do medvědího másla.




Andulka pomáhala a jsem zvědavá jestli tu zelenou z overálku vyperu :-).

Česnekové medvědí máslo, se stalo jasným favoritem a přestože je trochu štiplavé, tak našim dětem šmakovalo náramně.

Tak na medvědí máslo:

1 celé změklé máslo
sůl
hrstě nakrájeného česneku

Česnek jsme opět rozsekaly na jemno ručním mixerem a pak vmíchaly do změklého másla a dosolily podle chuti.
Aby to k něčemu vypadalo naplnily jsme misky a na vrch položily pár celých lístků a plátek citronu.


Odebrala jsem z hromady cca 200g česneku na polévku a na radu kamarádkyjsme naložily celé lístky do olivového  oleje.
Jak dlouho vydrží nevím, uvidíme.
Udělalaly jsme několik sklenic a uložily jsme je do lednice.





A mědvědí polévka, tak to je taky velká dobrota, kterou jedly dnes děti dobrovolně.
Já jsem ji dělala dnes vlastně tak trochu od oka, jako špenátovou.

cca 200g medvědího česneku
1cibule
kousek másla
pár lístků čerstvého libečku (pokud máte, já ho dávám skoro do každé polévky)
voda
vývar (asi je celkem jedno jaký, já měla zrovna kučecí)
bílé pačivo na kostičky
smatana
špetka muškátového oříšku
2 zamíchaná vajíčka

Cibulku jsem osmahla na másle do sklovata, přidala česnekové listínakrájené na kousky přidala jsem vodu, vývar a špetku muškátového oříšku a chvíli povařila , přidala jsem libeček, přilila jsem smetanu a nakonec vmíchala vajíčka na zahuštění.

Bílé pečivo jsem osmahala na másle a dochutila jím polévku již na stole.




Takže já teď samozřejmě hltám každý recept a tip na zpracování tohoto pokladu a trochu si pohrávám s myšlenkou jak si ho nasadit k nám do údolí, kde by se mu podle mě, mohlo dařit.


Mějte se krásně!

Komentáře

Anonymní píše…
Luci tak to je dokonalé,jste moc šikovné,a parádně zpracováváte dary přírody , jen tak dál,také se snažím,bylinky,čaje a tak , ochucené oleje,houby,pečený čaj,marmošky...krásné dny dae
Šárka S. píše…
No to je tedy sklizeň :) taky se ve středu chystám na lov, chci nadělat pesto a letos zkusit aji to máslo. Mám ho vysazený i na zahrádce, letos druhým rokem, takže na máslo určitě bude... i když chvíli to vypadalo, že bude tak akorát na posypání chleba s máslem ;) ... Sazenku jsem si loni přinesla z trhů. Mám ho pod tújemi, kam jde světlo, ale ne přímé slunce. Daří se mu ;) takže si myslím, že u vás by se mu dařilo určitě ;)
Krásný vstup do týdne nového! Š.
Plihalova píše…
Ja jsem zadadila vloni,zatim ho mam maloucko..U nad jsem ho neobjevila;-D. Hezke dny.JP
Anonymní píše…
Luci,já ho mám zmrauzený,dávám ho v zimě do polévek,do brambor,do všeho.Alibabka
Jarča píše…
Tak tomu říkám úspěšný lov na česnek nebo medvěda,já jsem ještě nikdy nezkusila tak bych to asi měla napravit a když to chutná dětem tím spíš,akorát teda nevím kam na něj,budu se muset poptat.Pěkný den
Anonymní píše…
Lucie,
jen směle do toho.Budete mít spoustu česneku.My ho máme zasazený na dvou zahrádkách ve městě.A roste mi už třetí rok.Taky medvědí česnek miluju.
A krásně jste vyvětraly děti.:)).
Pěkný den
MíšaZ
Anonymní píše…
Mne doniesli z výletu mladí, lebo my s mužom sme ešte ,,medvedie,, miesto neobjavili (otlačok medvedej mladej labky v Karpatoch áno!).
Presne, tŕpla som, či nemáme konvalinky, no smrdelo to cesnakovo.
Žula som to aj s chlebom, ako koza a potom urobila jeden pohár s vlašákmi, slnečnicovým olejom lisovaným za studena, soľ, citrón.
U Baletkových dávajú kľudne slnečnicové semiačka a slnečnicový olej, to sa mi zdá logické a bez parmezánu.
Svedčí ti to na fotkách.Zlatí ste!
Krásne Veľkonočné sviatky!
Dáša F. píše…
Lucko, tak to je pořádná sklizeň a stále neubývá. Jsem překvapená, co jste z toho košíku zvládli všechno vyrobit. Já medvědí česnek neznám a ani nevím, kde roste. Asi se budu muset pozeptat v našem okolí.
Mějte fajn dny.
Anonymní píše…
Lucko,chodim na cesnek pravidelne jiz nekolik let.Udelam si zasoby az do dalsi sklizne.Udelam pesto - pouze cesnek,olivovy olej a trochu soli (je to konzervant)dam do sklenicek od detske vyzivy,musite upechovat at tam neni vzduch a naskladat do mrazaku.Vyndavam po 1sklenicce celou zimu,jiz mnoho let.Hezke jarni dny Leona
Jana píše…
Pane jo, to byl ale úlovek. U fotek se mi úplně sbíhali sliny. Jsi šikulka a tvoji pomocníci jsou úžasní. :-)
Anonymní píše…
my pesto dělali s opraženými slunečnicovými semínky dle smoothcooking.cz
polévku také jako špenátovou.
OHHHH ein ganzes FELD davon. toll

ich habe das GLÜCK bei mir im GARTEN welche zu haben,,,freu,,freu

wünsche noch einen ABEND
bis bald die BIRGIT aus TIROL

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...